Meriahnya Hari Raya

Selamat Hari Raya!

Sekejap sahaja masa berlalu, hari ni dah pun 9 Syawal.

Macam mana dengan suasana raya selepas PKP ni? Mesti seronok berkunjung ke rumah sanak saudara kan. Maklumlah, bertahun tak jumpa pasti ada banyak cerita yang ingin di kongsikan.

Dalam keseronokan berhari raya jangan lupa dengan kesihatan kita dan keluarga. 

Malaysia dijangka mengalami cuaca panas berpanjangan sehingga Ogos, susulan musim peralihan monsun. Baru-baru ini, KKM juga menasihatkan orang ramai tentang bahayanya strok haba di sebabkan oleh faktor cuaca yang panas. Risaukan dengan perubahan cuaca ini. Bukan setakat strok haba, sistem imun badan juga harus ditingkatkan. Dalam keadaan cuaca yang tidak menentu ini, kebarangkalian untuk demam, selsema dan batuk sangat tinggi. Tambahan pula, dengan hidangan minuman berais ketika berkunjung-kunjungan ke rumah sanak saudara. 

Kebiasaannya, di hari raya, Kak Rai memang tak pernah lupa untuk sediakan suplemen untuk keluarga yang berkait dengan sistem imun. Nutriferon sebagai booster, Vitamin C sebagai perisai dan Hero Kiddo untuk kanak-kanak. 

Mak Ayah Kak Rai, apabila rasa tak sedap badan sahaja, terus amalkan Nutriferon ni. Sekurang-kurangnya 3 jenis suplemen ini mesti ada di rumah di musim perayaan ini.

Selain dari itu, mestilah kita nak enjoy dengan menu hari raya kan. Tapi kalau makan tidak terkawal, habislah misi kurus Ramadan kita. Macam mana tu. 

Selain dari immune booster, Kak Rai juga akan berhari raya bersama sengan set Kurus Shaklee ni. 

4 Suplemen yang bantu kawal selera makan.
Alfalfa ni memang favorite Kak Rai yang berfungsi sebagai detox. Kak Rai ni dulu-dulu ada allergy dengan kacang tapi kuah kacang tu favorite Kak Rai. Hari Raya lagilah payah untuk Kak Rai abaikan kuah kacang ni kan, jadi… Alfalfa lah penyelamat Kak Rai. Sejak Kak Rai amalkan ALfalfa, memang dah tak ada allergy lagi dengan kacang. So Kak Rai bolehlah enjoy dengan menu raya.
Herblax ini penyelamat bila dah makan macam-macam sepanjang hari. Berfungsi untuk detox usus. Jadi segala apa yang kita makan akan di flush keluar dari badan. Secara tidak langsung dapat elakkan perut sebu dan meragam di hari Raya.
Omega pula untuk membakar lelemak dengan pantas. Lepas makan segala menu, ambil omega. Tak adalah rasa bersalah sangat dah terlebih makan. Yang paling penting, jangan biarkan lelemak ini bermastautain dalam badan kita terlalu lama.
Last sekali Kak Rai ambil lecithin. Lecithin ni macam perisai. Dia akan memecahkan lemak-lemak yang kita makan ke dalam bentuk yang lebih kecil supaya mudah di hadamkan. Apabila sistem penghadaman berjalan lancar, berat pun segan nak naik.

Ini cara Kak Rai menyambut Hari Raya dengan Shaklee. Lebih seronok dan lebih sihat.

Korang nak kurus juga di hari raya? Contact Kak Rai untuk Kak Rai guide ok.

Akhir sekali, Selamat Hari Raya, Maaf Zahir & Batin dari Kak Rai sekeluarga.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *